لامپ بخارسدیم و مزایا و معایب

شرکت نیروسازان آتاش با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تامین تجهیزات الکتریکی یکی از معتبرترین شرکت های مهندسی بازرگانی است.

لامپ بخارسدیم و مزایا و معایب

روشنایی در این لامپ ها توسط تخلیه گاز صورت می گیرد و برخی از آنها به بالاست و ترانس نیاز دارد تا به روشنایی برسند و به دو دسته پرفشار و کم فشار دسته بندی می شوند. در نوع پرفشار تخلیه گاز با فشار بالا و در نوع کم فشار تخلیه تخلیه گاز با فشار کم صورت می پذیرد. قیمت لامپ بخارسدیم براساس توان و نوع فشار متفاوت است. 
در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های آن خواهیم پرداخت.
مزایا و معایب لامپ بخارسدیم
بازده آن 110 لومن بر وات است. 
عمر آن تا 14000 ساعت است.
نور آن به طور یکنواخت پخش می شود. 
قیمت آن گران تر از سایر لامپ ها است. 

لامپ بدون ترانس برای رسیدن به روشنایی نیاز به زمان دارد. 

بهترین لامپ رشد گیاه برای استفاده در فضاهای داخلی، مخصوصاً برای گیاهانی که نور فراوان نیاز دارند، لامپ‌های LED با طیف نوری کامل و قابل تنظیم هستند. این لامپ‌ها از طیف نوری که گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند، بهره می‌برند و قابلیت تنظیم شدت نور و طول موج‌های مختلف را دارند. این لامپ‌ها باعث افزایش بهره‌وری گیاهان در فتوسنتز می‌شوند و با استفاده از آنها می‌توانید گیاهان را در هر مرحله‌ای از رشد بهتر پشتیبانی کنید.

 

لامپ‌های LED علاوه بر کارایی بالا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دارای عمر طولانی‌تری نسبت به لامپ‌های فلورسنت و هالوژن هستند و گرمای کمتری تولید می‌کنند که باعث کاهش خطر آسیب به گیاهان می‌شود. بنابراین، استفاده از لامپ‌های LED با طیف نوری مناسب برای رشد گیاهان بهترین گزینه است که به شما کمک می‌کند تا گیاهانتان را به بهترین شکل ممکن پرورش دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.